Київметробуд завершив будівництво тунельної частини другої нитки Головного каналізаційного колектора м. Києва.
ПАТ «Київметробуд» спільно з ПАТ «АК «Київводоканал» завершили один із важливих етапів будівництва другої нитки Головного каналізаційного колектора – тунельну частину, загальна протяжність якої становить 9 723 метрів. 31 березня, тунелепрохідницький комплекс вийшов на поверхню, загальний хід робіт проінспектував Київський міський голова Віталій Кличко.
Завершена частина тунелю готова для проведення наступного етапу робіт: затягування бетонних кілець трубопроводу, заповнення пустот бетонною сумішшю для його фіксації, антикорозійної обробки та облаштування камер переключень.
Завершення будівництва нового колектору, відповідно до графіку, планується у першому півріччі 2017 року, що дозволить вивести з експлуатації старий колектор і розпочати його капітальний ремонт.
Довідка:
Головний міський каналізаційний колектор міста Києва довжиною 9,2 км, діаметром – 2,7 м, введений в дію в 1970 році.
Головний колектор відводить переважну більшість стічних вод правобережної частини Києва.
Ще у 1999 році об’єкт за результатами обстеження був визнаний як аварійний та непридатний до експлуатації. У 2005 році перша нитка Головного міського каналізаційного колектора у місті Києві була внесена до Державного реєстру потенційно небезпечних об’єктів державного значення.
Обстеження колектора, які проводилися у 2007, 2010 та 2014 роках, виявили, що у деяких місцях глибина корозії сягала 15 см, на арматурі стін і перекриттів, на усіх забетонованих металевих конструкціях корозія з кожним роком проявлялася все глибше, подальше обстеження колектора є практично неможливим. У такому технічному стані Головний колектор продовжує відводити переважну більшість стічних вод правобережної частини Києва.
Будівництво колектора-дублера розпочалося у 1994 році. Його загальна довжина становить 9,7 км, діаметр – 3 м.
Завершити будівництво цього стратегічного для Києва об‘єкта планувалося до Євро-2012, однак через відсутність фінансування у 2012-2014 рр. роботи практично не велися. Відновлення будівництва фактично відбулося у 2015 році.